Hi-Fi svět

Web převážně vážně nejen o zesilovačích a počítačích.

L

Nejnovější

Neaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnocení
 

  

Úvod

DirectX 11 společně s OpenCL 1.0 by měl sehrát velmi významnou roli v dalším vývoji počítačů, měli by sjednotit všechny "divoké" pokusy o využívání mnoha jader procesorů i sjednotit GPU-CPU počítání, DirectX 11 se zaměřuje více na zpracování realtime 3D grafiky a OpenCL 1.0 na akceleraci výpočtů pomocí GPU.

Velmi dlouhá cesta k DirectX 11 a OpenCL 1.0, která již přinesla i vznik OpenCL 1.0 se úspěšně chýlí k dalšímu výsledku, Microsoft již zveřejnil patřičný DirectX SDK. DirectX 11 je kompatibilním pokračováním DirectX 10.1 a je jen otázkou času kdy bude oficiálně uvolněn.

 

SP2 pro Windows Vista a Windows Server 2008

Microsoft již připravil SP2 pro Windows Vista a Windows Server 2008 do závěrečné fáze a 19. února 2009 uvolnil Release Candidate Service Pack 2 (6002.16670.090130). Přibude nativní podpora vypalování Blu-ray médií, podpora bezdrátové technologií Bluetooth 2.1 a mnohé další Download

Někteří odborníci vidí jeho přínos jako nevýznamný, ale zdání může klamat, neboť součástí SP je i podpora DX11.

  

Windows Viena, Windows 7

Nový OS od Microsotu Windows Viena, Windows 7 přichází  a s nim i DX11, na pulty by se měl dostat snad koncem roku, či počátkem roku příštího, mnozí si mohli volně stáhnout Beta verzi a již testují. Verze Windows 7 RC bude uvolněna 10. dubna 2009. 

 

DirectX 11 a Tessellator?

DirectX 11 je vskutku revolučním API, je zajímavý pro vývojáře i pro běžné uživatele. Neustálý vývoj počítačové 3D grafiky, je hnacím motorem vývoje stále vyspělejšího hardware, který virtuální svět stále více sbližuje se světem reálným.

 

DirectX 11 - Pipeline

 .

 

 

 

Evoluce se mění na Expanzi a Multi-Threading

 

 

DX11 a Multi-Threaded Game Engine 

 

DX11 Compute Shader a OpenCL / OpenGL

 

Tessellator

Microsoft společně s AMD považují tessellaci za klíčovou vlastnost DirectX 11, grafické čipy řady AMD RV6xx a RV7xx již mají "zabudovaný" "tessellator" nejsou však přímo kompatibilní s DirectX 11, který využívá mnohem propracovanější nastavení. Tessellator umí rozdělit velké tvary na menší částí a má řadu dalších funkcí. 

.

 

 

Tvorba mozaiky

 

Závěr

Dalo by se říci, že samotným vrcholem DX11 je Tessellator, který má ve svých grafických kartách již dávno společnost AMD.

Jak si s touto skutečností poradí společnost Nvidia je otázkou, je pravděpodobné, že technologie Nvidia CUDA nebude hrát v DX11 žádný PRIM!

Stejně tak zůstává otázkou, zda dokáže AMD i u starých modelů RV6XX a RV7XX zajistit kompatibilitu s DX11, či pouze využije svých zkušeností s Tessellatorem u modelů nových.

Ještě několik užitečných odkazů: DirectX: Advanced Graphics on Windows, DirectX Software Development Kit, DirectX Graphics Infrastructure (DXGI) Beta Documentation, Introduction to the Direct3D 11 Graphics Pipeline, Direct3D 11 Tessellation.

 

 

Zdroj: Ars Technica, Anand Tech, Microsoft

 

Diskuse

 

 

 

 

L

Nejnovější

Copyright © 2024 Hi-FI svět. Všechna práva vyhrazena.
Joomla! je svobodný software vydaný pod licencí GNU General Public License.

B

Hi-Fi svět - ISSN 1803-733X

Stránky vydává Bohumil Federmann, Kunovice 7, 75644 Loučka, Česká republika, federmann@seznam.cz